lauantai 24. lokakuuta 2009

Kahden hajuveden välissä

Lola vai Eau Mega?
Elämääkin suurempi kysymys.

Lapsena keräilin isoäidiltä saamiani hajuvesipulloja. Hän jätti aina pari milliä pohjalle hajuvettä, jota haistelin innoissani. Pulloja oli n. 50 kun lopulta heitin ne muuttaessani pois kotoa. Huomasin pari vuotta sitten vierailessani isoäidillä, että minulla on 3 samaa hajuvettä kuin hänellä. Ei ehkä mikään ihme kun olin oppinut häneltä tuoksutyylin. Isoäidilläni ja minulla on aina n. 3-5 hajuvettä kerralla käytössä. Äitini taas käyttää vuosikausia sitä yhtä ja samaa. Kun olin ala-asteella hän vaihtoi Oscar De La Rentan hajuveden Issey Miyakeen ja sen seurauksena aloin itkemään, koska hän ei enään tuoksunut "äidiltä".

Ylä-asteella käytin ainoastaan Yves Saint Laurentin tuoksuja. Yllätyksetön mutta raikas Elisabeth Ardenin Green Tea on toiminut jo vuosia varatuoksuna. MAC:ilta löysin viime vuonna hajuvesiä, joista Black oli ylivoimainen. Siitä tuli mieleeni savuviski.. Gaultierin kaikki tuoksut ovat mieluisia, valitettavasti Suomessa ei enää myydä suosikkiani Fragilea. YSL:n kevät-versio Parisista on aivan ihana. Isoäidilläni löytyy juuri tästä se oikea versio. Hän kertoi, että parikymppinen tyttö seurasi häntä Stokkalla kymmenisen minuuttia, ennen kuin uskalsi kysyä mitä hajuvettä hän käyttää.

Kuukausi sitten päätin, että olisi taas uuden tuoksun aika. Stokkan kempparista pomppasi esiin ihana pullo, ja vielä ihanampi tuoksu. Marc Jacobsin uutuus Lola. Niin kuin aina, käyn pari kertaa kokeilemassa ranteelle sitä ennen kuin teen päätöksen. Juuri kun olin tehnyt ostopäätöksen ja marssin takaisin kauppaan, oli uusi uutuus pöydällä: Victor & Rolfin Eau Mega! Ihana sekin siis. Lolalla on hyvin omintakeinen tuoksu kun taas Eau Mega muistuttaa minusta Fragilea.

Molemmissa on päärynää, pionia ja myskiä.
Lolassa on pippuria, veriappelsiinia, ruusua, geraniumia, vaniljaa ja "tonka papua" (?).
Eau Megassa on basilikaa, orvokkia, jasmiinia, sitruunaa, seetriä, santelipuuta, "cashmere woodia" (ei woolia..?)

Eau Megan 30ml pullo on samanhintainen kuin Lolan 50ml. Vaikeammaksi tämän tekee sen, että jos nyt ostaisi Eau Megaa saisi kaupanpäälle Victor & Rolfin kaulakorun. Ja tämän duon luomukset on ollut minun lemppareita ensimmäisestä mallistostaan asti.

Olen siis ihan hukassa :D



3 kommenttia:

  1. LOLA! En tiiä miltä se tuoksuu, mutta puteli on ihana!

    VastaaPoista
  2. Jotenki en yhtään ihmettele :D
    mmmm... muovia! PALJON muovia!

    VastaaPoista
  3. Mä oon tämmönen muovi-mamma. Ei sille vaan mitään voi.

    VastaaPoista

Älä ujostele, kerro minulle mitä mietit :)