torstai 18. maaliskuuta 2010

Creme Fresh

Ihana Suomen talvi aiheuttaa minulla kammottavaa kutinaa ympäri vartaloa vaikka en atooppista ihoa omaakkaan. Minulla on pintakuiva iho joka, jos antaa kuivua muuttuu näppyläiseksi. Tehokeinoina on tottakai rasvata sitä ulkoisesti, mutta myös sisäisesti.

Helokkiölykapselit ovat olleet suuri apu ympäri vuoden, mutta kalanmaksaöljyä sisältävät kapselit toimivat myös hyvin.
Äitini keksi käytettyään Dermalogican kalliita MultiVitamin Power Concentrate-kapseleita iholle että näitä sisäisesti nautittavia öljyjä voi rikkoa myös iholle. En suosittele kuitenkaan kalanmaksaöljyä, haju on kammottava!







Omalle iholle sopiva rasva on vaikea löytää, varsinkaan jossei tiedä minkä tyyppinen iho on. Luulin pitkään että minulla on normaali iho, kunnes kosmetologi valisti minua. Elämä helpottui huomattavasti. Tätä ennen olin käyttänyt liian tehokkaasti puhdistavia pesuaineita ja rasvoja jonka jälkeen kasvoja kiristi.

Tämän hetkisenä löytönä pidän Korresin valkoista teetä sisältävää geelimäistä puhdistajaa. Meikki lähtee kerralla ja iho ei kinnaa. Korresin tuotteet ei sisällä mineraaliöljyjä, propyleeniglykolia eikä silikonia.





Toinen yllättäjä oli Lumenen 40-vuotis juhlarasvat, joita ei valitettavasti valmisteta kuin tämä erä (kuulemma vaikeasti saatavan poronmaidon takia).
Rasva sisältää suomalaista mineraalirikasta lähdevettä, poronmaitoa ja kuusen oksatyviuutetta. Yövoide on aivan jumalainen. Pakko varmaan hamstrata tätä talteen.








Ja nyt kun lehdet julistavat vartalon kiinteyttämistä bikinikuntoon, niin minä rasvaan jalkoja sandaalikuntoon. Pidän yöpyödällä vartalorasvaa jonka kanssa lotraan joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Joskus pistän vielä yöksi puuvillasukat rasvauksen jälkeen. Näin kahden viikon kuurin jälkeen voin sanoa että raspausta ei tarvitse jos rasvaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Älä ujostele, kerro minulle mitä mietit :)